گوگل: مایکروسافت نتایج جستجوی بینگ را از روی ما کپی می‌کند !
پایگاه خبری تحلیلی تکنولوژی و فناوری
انعکاس آخرین اخبار از دستاوردهای تکنولوژی و فناوری روز دنیا

به گزارش فارنت و به نقل از گیزمودو همگان به این موضوع باور دارند که رسیدن به تعداد کاربران اینترنتی موتور جستجوگر گوگل در جهان برای موتور جستجوگر بینگ مایکروسافت آرزو به حساب می‌آید و شاید به همین خاطر باشد که وقتی گوگل ادعا می‌کند که بینگ نتایج جستجو را از روی موتور جستجوگر گوگل کپی می‌کند، کسی شگفت‌زده نشود.

Google: Bing Is Cheating

وبلاگ سرچ‌انجین‌لند با اشاره به این موضوع برای مثال نتایج جستجوی عبارت “torsoraphy” را در هر دو موتور جستجوگر به نمایش گذاشته است که در جواب آن در صفحه گوگل املای صحیح این عبارت به صورت “tarsorrhaphy” آورده شده و در ادامه نتایج جستجو بر مبنای آن نمایش داده شده است. در همین حال در صفحه بینگ و با عبارت نادرست “torsoraphy” بدون اشاره به املای صحیح این عبارت صفحه ویکی‌پدیا عبارت “tarsorrhaphy” نمایش داده می‌شود.

Bing-Vs-Google

ظاهرا گوگل از یک سال گذشته از این موضوع آگاه بوده است اما خوب چه اقدامی می‌توانست انجام داده باشد؟ مهندسان گوگل برای اثبات این موضوع به صورت عمدی برخی کدهای پنهان را برای نتایج جستجو در برخی صفحات قرار داده‌اند که همان‌طور که انتظار داشتند، بلافاصله در موتور جستجوگر بینگ ظاهر شده است و نتیجه آن شده است که مهندسان گوگل به این باور رسیده‌اند که مایکروسافت با مطالعه رفتار جستجوی کاربران در مرورگر اینترنت اکسپلورر و یا با استفاده از تولبار بینگ دست به این کپی‌کاری و یا بهتر بگوئیم سرقت می‌زنند.

شاید شما اکنون بگوئید که این اقدام نمی‌تواند غیرقانونی باشد! خب پس موضوع چیست؟  آیا این درست است که بگوئیم اینکه بینگ بدون اجازه گوگل از نتایج جستجوی بزرگترین موتور جستجوگر جهان برای بهبود نتایج جستجوی خود استفاده می‌کند نمی‌تواند ایرادی داشته باشد! نظر گوگل چیست؟

آمیت سینگ‌هال یکی از مهندسان گوگل در بخش جستجو در این خصوص می‌گوید: به نظر من این تقلب است چرا که ما سال‌ها به طور باورنکردنی به صورت سخت بر روی این ]روش جستجو[ کار کردیم و اکنون آنها می‌خواهند مبنای خود را بر روی کار سخت ما بگذارند. من نمی‌دانم اسم این کار را چه چیز دیگری می‌توان گذاشت اما ساده‌ترین نام آن تقلب است. قیاس دیگر این اقدام می تواند شبیه دو ماراتن باشد که درست در لحظه پایان کسی از پشت شما بپرد و از خط پایان بگذرد.

اتهامات علیه مایکروسافت و باور کردن این موضوع از انجا آسان می‌شود که این شرکت در واکنش به این اتهامات آن را قاطعانه رد نکرده و با اعلام اینکه ما نتایج جستجو را از روی گوگل کپی نمی کنیم اعلام داشته است که ما برای امتیازدهی صفحات وب از پارامترهای گوناگونی استفاده می‌کنیم.

نظرات گوناگون کاربران در زیر مطلب بینگ در این خصوص نیز ناشی از ناامیدی آنها از این موتور جستجوگر است.

پیش از این و با اضافه شدن امکان قرار دادن تصویر پس‌زمینه اختصاصی بر روی صفحه اول گوگل، مهندسان موتور جستجوگر بینگ این اقدام گوگل را نوعی کپی‌کاری قلمداد کرده و آن را مورد تمسخر قرار داده بودند.


مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس


شارژر خورشیدی موبایل Police

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 14 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط علی حقیقت جو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 81
بازدید کل : 258855
تعداد مطالب : 241
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

مجله خبری تحلیلی پارس
منبع: مجله خبری تحلیلی پارس